چهار راه جالب براي زيبايي چشم‌ها
سلام چه خبر -وبی متفاوت ومتنوع و بروز
نویسنده : سروش

سلام چه خبر

اطراف ناحيه چشم معمولاً در سنين 25 تا 35سالگي حالت فرورفتگي به خود گرفته و افتادگي زير چشم در سنين 30تا40 سالگي شايع است. خستگي، استعمال دخانيات، ژنتيك، مشكلات آب و هوايي عوامل ايجاد پف يا سياهي دور چشم هستند. گاهي مشكلات كم خوابي يا پرخوابي و خستگي روزمره باعث ايجاد اين مشكلات هستند، با كمك چند روش طبيعي كه در زير به آنها اشاره مي‌شود تخفيف علائم امكان پذير است.

چند روش براي برطرف كردن گودي و پف زير چشم
چاي كيسه‌اي
روش قديمي استفاده از چاي براي از بين بردن پف و يا سياهي زير چشم است. تعداد بسياري از محصولات ضدپف چشم حاوي چاي هستند چرا كه باعث بهتر شدن جريان خون زير چشم مي‌شود. براي مصرف پيشنهاد مي‌شود دو بسته چاي مصرف‌شده را به مدت 10 دقيقه در يخچال قرار داده سپس به حالت خوابيده بر روي چشم‌هاي بسته قرار دهيد. اين روش بسيار مناسب براي روزهايي است كه از كم‌خوابي يا پرخوابي زير چشم پف مي‌كند.

پوست خيار
خيار حاوي ويتامين «كا» و مناسب فعال‌سازي جريان خون است. بنابرا ين راهي مناسب براي برطرف كردن سياهي زير چشم است.
دو برش دايره‌اي خيار را به مدت 10 دقيقه در يخچال گذاشته سپس به مدت 10 دقيقه روي چشمهاي بسته قرار دهيد.

ورزش دادن چشم
چند حركت ورزشي ساده خستگي چشم‌ها را برطرف مي‌كند. جريان خون اطراف چشم با ماساژ فعال مي‌شود در زمان خستگي و يا هنگام صبح با دو انگشت سبابه بيني و سپس ابروها را طي كرده، ماساژ دهيد. سپس با سه انگشت به اطراف چشم ضربه بزنيد و چند بار اين عمل را تكرار كنيد.

يخ
سرما نيز جريان خون اطراف چشم و به طبع جريان مويرگ‌هاي زير چشم را نيز فعال مي‌كند. البته اثربخشي يخ و سرما سريع است اما پايدار نيست و حدوداً بيست دقيقه بيشتر طول نمي‌كشد. كمي يخ را در دستكش، ليف و يا كيسه قرار داده به مدت 10 دقيقه روي زير چشم ها قرار دهيد.

محصولات ضدپف چشم
برخي محصولات آرايشي درماني در درمان پف زير چشم مؤثر هستند. پس از توجه به استانداردها و مارك‌هاي شناخته شده بهتر است از محصولاتي كه از بلوط هندي براي فعال كردن جريان مويرگ ها و محصولاتي از گياه آرنيكا براي هيدراته كردن و روشن كردن رنگدانه‌هاي زير چشم استفاده شود.

استفاده از ژلها بخصوص ژل‌هاي خنك كننده بهتر از كرم‌ها است.
روز قبل محصول درماني را در يخچال قرار داده سپس به مدت ده دقيقه اطراف چشم‌ها را ماساژ دهيد. بهتر است نوع ماساژ به صورت ضربه‌هاي بسيار ريز از گوشه چشم به سمت بالا و خارج و از گوشه خارجي‌تر چشم به سمت بيني صورت گيرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
آخرین مطالب